Każdy copywriter pracując nad reklamami ma ze sobą tak zwany brie reklamowy dzięki któremu wie jak ma wyglądać ostatecznie reklama. Na początku całego procesu tworzenia reklamy klient wypełnia taki brie aby zaprezentować go agencji reklamowej i copywriterom którzy mają się nim zająć. Dzięki takiemu briefowi, który składa się z pytań i odpowiedzi które mają ukierunkować reklamę i cały proces jej tworzenia an odpowiednie tory dzięki czemu copywriterze wiedzą w jaki sposób mają tworzyć reklamę. Poprzez uzyskane tam odpowiedzi wiedzą oni jaki reklama ma wywołać efekt i jacy są jej potencjalni odbiorcy. Bez takiego brie fu nie wiadomo było by w jaki sposób stworzyć reklamę i trzeba by było poruszać się po omacku. Brie daje copywriterom i całemu zespołowi odpowiedzi na to czego klient oczekuje od reklamy. Istnieje wiele pytań które pojawiają się na co dzień w takich briefach. Jednymi z najważniejszych no i takich, które zawsze się pojawiają jest oczywiście to jaki mamy budżet na taką reklamę. Kolejnym są wszelkie informacje dotyczące togo kim jest nasz idealny klient i jakie ma problemy jakie ma marzenia no i w czym możemy mu pomóc i jak chcemy do niego trafić. Następnie zastanawiamy się nad naszym produktem w jaki sposób on działa i jakie korzyści oferuje naszym klientom. Wiemy również poprzez poznanie naszego klienta jaki wybrać ton naszego przekazu i na co mamy położyć główny nacisk w reklamie.

Recommended Posts