Każdy copywriter powinien wypracować swój własny sposób pisania reklam. Jest to o tyle ważne ponieważ nie zawsze wszystkie techniki jakie są polecane i jakie się sprawdziły przy pisaniu reklam przez innych copywriterów nie oznacza ze także sprawdzą się u ciebie w twoim przypadku. U każdego proces twórczy wygląda inaczej i musisz przede wszystkim włożyć trochę pracy i energii na to aby poznać to jak przebiega u ciebie twój proces twórczy. Jeżeli chodzi natomiast o techniki jakie się sprawdzają to warto zastanowić się and taką o której pisze pewien amerykański copywriter. Pisze on natomiast o tym, że zanim przystąpi do pisania swojego tekstu to bierze przykładowo ze sobą swój dyktafon i idzie z nim na wywiad z osoba która będzie wiedziała dużo o jego produkcie bądź która jest po prostu jego klientem . wtedy zadaje mu szereg pytań i dowiaduje się wielu niezbędnych rzeczy podczas takiej rozmowy. Osoba odpowiadająca na jego pytania udzielę a mi odpowiedzi dzięki czemu to ona wykonuje za niego etap w pracy copywritera zwany researchem. Bardzo często zdarzy się tak, ze ona smagam wypowie wiele zdań które będą pasowały to twojej propozycji i ofert sprzedażowej. Inne być może będziesz musiał trochę przekształcić. Bardzo często stanie się tak, że osoba z która będziesz przeprowadzał wywiad sama wypowie zdanie które będzie idealnie pasowało na nagłówek twojej oferty. Wystarczy, że odtworzysz sobie jeszcze raz taki wywiad a wyniki mogą być zdumiewające.

Recommended Posts