Każdy szanujący się copywriter nie usiądzie do pisania tekstu zanim nie zdobędzie ważnych i niezbędnych dla niego informacji dotyczących tego o czym będzie musiał pisać w swoim liście sprzedażowym. Zadanie jakie stoi przed nim jest bardzo ważne i cały ten proces nazywa się tak zwanym researchem czyli poszukiwaniem potrzebnych do napisania reklamy informacji. Jest to proces w którym poznajesz trzy rzeczy jakie będą ci potrzebne już podczas samego pisania reklamy. po pierwsze musisz poznać swojego potencjalnego klienta. musisz wiedzieć czym się zajmuje w życiu, jakie ma problemy, jakie mam marzenia, co go na co dzień frustruje najbardziej. Za rozwiązania jakich problemów może zapłacić ci swoje pieniądze. To są podstawowe rzeczy odnośnie twojego przyszłego klienta. Musisz po prostu nakreślić jego profil psychologiczny. Kolejnym etapem jest poznawanie swojego produktu. Musisz wiedzieć jakie rozwiązuje on problemy twoich klientów, jakie korzyści możesz zaprezentować i jak się ma w porównaniu u do twojej konkurencji. Trzecim równie ważnym etapem prowadzenia researchu jest poznanie runku na jakim działa twój produkt. Musisz wiedzieć jakie wcześniej na tym rynku były prowadzone zabiegi jak i musisz wiedzieć co się na nim ogólnie dzieje i jakie są tendencje. Jaki stosunek mają klienci to twojego rynku. czy produkty na nim są drogie, czy jest do nich łatwy dostęp? Pytań jest wiele a im twoje odpowiedzi będą pełniejsze i bardziej szczegółowe tym łatwiej będzie ci później pisać swoja ofertę reklamową.

Recommended Posts