Reklama ma typowo perswazyjny charakter. Odbiorców przekazu trzeba przekonać, że w określonej chwili potrzebują właśnie naszego produktu czy naszych usług. Zadaniem dla osób tworzących teksty sprzedażowe czy scenariusze spotów reklamowych jest więc swego rodzaju granie na emocjach potencjalnych klientów. Trzeba dobrze przedstawić produkt, markę, osobę usługę. Dobrze w tym przypadku oznacza w taki sposób, aby w oczach odbiorcy reklamy uzyskała ona nie tyle uznanie, co raczej potrzebę włączenie jej w ich codzienne życie. W końcu jedynie wtedy kupią produkt. Reklama nie może być jednak nachalna. Nie można nikomu mówić, co ma kupić. Ludzie są bowiem przekorni. Jeśli nastawią się negatywnie, to tak naprawdę żadne argumenty mogą nie pomóc. Dlatego treści copywriterskie nie mogą być typową reklamą. Muszą sprawiać wrażenie bezstronności. Aby były skuteczne, muszą zachęcać, spełniać potrzeby odbiorców, a nie odstraszać nachalnością. Nie jest tajemnicą, że ludzie obecnie zewsząd zalewani są falą reklam. Powoli na przekazy perswazyjne zaczęli więc się uodparniać. Dobry copywriter musi więc tworzyć treści, które wyróżnią się czymś spośród tekstów konkurencji. Warto sięgnąć w tym celu do sztuczek stosowanych przez psychologów. Reklamy w końcu mają przekonać odbiorców do zakupów, ale jednocześnie dać im poczucie, że to oni sami podjęli najlepszą dla siebie decyzję. Dlatego spoty czy slogany reklamowe często sprawiają wrażenie, że każdy produkt dla klienta jest wyjątkową okazją.

Recommended Posts