O własnym biznesie marzy coraz więcej Polaków. Chcemy być niezależni, robić, coś co lubimy, a jednocześnie zarabiać. Dlatego szukamy pomysłów na założenie własnej firmy. Wielu humanistom wydaje się, że ciekawą alternatywą może stać się dla nich na przykład copywriting. Czy jednak działalność w tego typu branży jest dobrym pomysłem? Jak najbardziej. W końcu zapotrzebowanie na profesjonalne treści sprzedażowe jest obecnie naprawdę duże. Warto jednak uświadomić sobie to, że początki mogą być dość trudne. W copywritingu liczy się bowiem doświadczenie. Tutaj trzeba stworzyć portfolio, móc pochwalić się realizacjami projektów reklamowych. Dlatego dobrym pomysłem może okazać się praca w agencji reklamowej czy interaktywnej, gdzie będziemy mogli nabrać doświadczenia, oszlifować swój warsztat i wzbogacić portfolio. Dopiero kolejnym krokiem powinno zaś być założenie własnej firmy. W branży reklamowej z powodzeniem można także pracować jako tak zwany wolny strzelec. Osoby takie zajmują się realizacją konkretnych projektów, ale jednocześnie nie są na stałe związane z jedną konkretną agencją. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że konkurencja jest tutaj dość duża. Dlatego osoby planujące otworzenie firmy świadczącej usługi copywriterskie, powinny postawić przede wszystkim na wszechstronność. Samo pisanie sloganów reklamowych może bowiem być niewypałem. Szansę na duże zyski mają firmy piszące rozmaite użytkowe teksty.

Recommended Posts