Copywriter w Polsce jest zawodem stosunkowo nowym. Jednak historia copywritingu tak naprawdę sięga lat sześćdziesiątych XX wieku. Początki copywritingu związane są oczywiście z agencjami reklamowymi. To tam pojawiły się stanowiska osób odpowiedzialnych za teksty potrzebne w prowadzonych kampaniach reklamowych. Obecnie zawód ten uległ przekształceniom. Co więc tak naprawdę kryje się pod współczesnym określeniem? Otóż copywriting to przede wszystkim pisanie tekstów o charakterze marketingowym. Chodzi o to, aby owe teksty były nie tyle maksymalnie kreatywne, co przede wszystkim skuteczne. Copywriter za pomocą słów ma coś sprzedać. Tym czymś może być produkt. Może być także usługa albo konkretna marka. Może to być nawet konkretna osoba albo określona idea. Chodzi o to, aby za pomocą używanych słów przekonać odbiorców do swoich racji. Z copywritingiem powszechnie kojarzy się tworzenie haseł reklamowych. Tak naprawdę jest to jednak jedynie część tego, co może robić dzisiejszy copywriter. Copywriter może tworzyć slogany reklamowe. Może jednak także pisać całe spoty albo na przykład artykuły reklamowe. Dobry copywriting ma nie tyle informować o czymś czytelnika, co przekonać go do wykonania konkretnej czynności. Oczywiście czynność ta jest już wcześniej określona przez firmę, dla której copywriter pracuje. Perswazja może więc dotyczyć zachęty do zakupów, zapisania się na firmowy newsletter albo przekonania czytelnika, aby kliknął w konkretny odnośnik.

Recommended Posts