Pozycjonowanie strony internetowej stało się już jednym z podstawowych działań marketingowych większości firm. W końcu nie jest tajemnicą, że na firmowe witryny wielu nowych użytkowników trafia z wyszukiwarek. Rozwój branży seo spowodował jednak ogromne zapotrzebowanie na odpowiednio zredagowane treści. I w tym miejscu pojawia się zadanie dla seo copywriterów. Są to osoby piszące treści przyjazne dla wyszukiwarek. Co to oznacza w praktyce? Otóż chodzi o to, aby w teksty były umiejętnie wplecione odpowiednie słowa kluczowe, czyli frazy na które będzie pozycjonowana konkretna strona internetowa. Seo copywriting to w zasadzie pisanie dwóch rodzajów tekstów. Pierwsze z nich to treści na samą witrynę. Warto bowiem na stronie umieszczać teksty, które szybko zostaną dostrzeżone przez roboty wyszukiwarki i zaindeksowane. W tym wypadku teksty muszą mieć typowo sprzedażowy charakter. Są bowiem skierowane do potencjalnych klientów firmy. Jednak oprócz wartości perswazyjnych powinny także zawierać umiejętnie wplecione w całość słowa kluczowe. Ważne jest także nasycenie tego rodzaju frazami – za mało haseł kluczowych sprawi, że tekst nie zostanie zaindeksowany przez roboty wyszukiwarki, zaś za dużo takich fraz sprawi, że treść będzie po prostu wyglądać nienaturalnie. Kolejnym rodzajem tekstów pisanych na potrzeby seo są wszelkie treści na strony zapleczowe pozycjonerów oraz te wykorzystywane do linkowania witryn klientów.

Recommended Posts