Jeżeli jesteś copywriterem to zapewne wiesz jak wielką wagę powinieneś przykłada c nie tylko do pisania ale również do czytania. Bardzo często przyczyną błędów jakie popełniają nie tylko początkujący copywriterze jest nieznajomość podstaw copywritingu. Już na początku swoje drogi powinieneś zakupić kilka książek które zawsze powinieneś mieć ze sobą a dadzą ci one ogromną wiedzę bo są one przydatne z tego względu, że dzięki nim unikniesz problemu takiego, że nie będziesz popełniał potwornych pomyłek już od początku swojej przygody z reklamą. Jest to bardzo ważne z tego względu, że pozwoli ci to zaoszczędzić wiele czasu który byś musiał przeznaczyć na poszukiwanie swoich błędów. Tutaj masz już w książkach tworzonych przez klasyków reklamy gotowe rozwiązania i co najważniejsze są to rozwiązania sprawdzone. Jeżeli chodzi o konkretne tytuły to tutaj powinieneś się skupić w zasadzie tylko i wyłącznie na autorach amerykańskich. To do takich należy na pewno taka osoba jak Claude Hopkins. Jego książki możesz czytać w ciemno a najważniejsza z nich jest książka mówiąca o naukowych metodach w reklamie. Kolejnym autorem również amerykańskim jest John Caples i tutaj polecam książkę o tytule ,,Skuteczna reklama’’. Może ci być ciężko spotkać tę książkę zwłaszcza w polskim wydaniu ale warto jej poszukiwać. Kolejnym autorem którego warto również wyróżnić jest pan o nazwisku Kennedy wraz ze swoją ponadczasową książką o tytule przetłumaczonym na nasz język – Reklamowanie dające powód – dlaczego. Są to tylko nieliczne książki jakie powinieneś przeczytać na początku swojej kariery w copywritingu. Musisz wiedzieć, że większość książek nie została przetłumaczona na nasz język i bardzo dobrze jeżeli znasz język angielski dzięki temu będzie miał szerszy dostęp do niezwykłej wiedzy amerykańskich copywriterów.

Recommended Posts