Jeżeli chcesz zacząć swoja przygodę z copywritingiem to musisz wiedzieć iż istnieją w nim dwie drogi. Są to dwie drogi rozwoju w reklamie i tylko od ciebie i twoich zainteresowań jak i predyspozycji zależeć będzie jaką drogę obierzesz. Pierwszym rodzajem reklamy jest reklama tak zwana ATL. Zastanawiasz się pewnie co to oznacza. Jest to tłumacząc z jeżyka angielskiego skąd pochodzi ten skrót nazwa Above The Line. Jest to reklama można powiedzieć opierająca się na kreatywności. Opiera się ona na przykład i wymyślanie różnych nazw dla firm czy produktów. Często nad taką reklamą pracują różne zespoły kreatywne. Opierają one swoja pracę o tak zwane briefy czyli coś gdzie podane są wszelkie informacje dotyczące tego jak dana reklama ma wyglądać. Są tam odpowiedzi na pytania jakie emocje ma wywoływać taka reklama. Jaki jest jej budżet czy kto jest i jak wygląda nasz docelowy klient abyśmy wiedzieli jak mamy dopasować do niego swoja reklamę i przekaz w niej zawarty. Jest wielu ludzi którzy zajmują się właśnie takim rodzajem reklamy i wymaga on sporych umiejętności ponieważ tutaj kreatywność na najwyższym szczeblu musi mieć zawsze miejsce. Bardzo łatwo podczas pracy nad takimi projektami o wypalenie. A z racji tego, że pracuje się zazwyczaj nad kilkoma takimi na raz to można sobie łatwo wyobrazić jak męcząca jest to praca na co dzień. Jest to na pewno bardzo interesujące zajęcie i może okazać się również bardzo zyskowne na dłuższą metę.

Recommended Posts