Z osobami które na co dzień tworzą teksty i zarabiają na pisaniu jest zazwyczaj tak ze często maja oni blokadę twórcza. Ale czym tak na prawdę jest blokada twórcza? Pozwól ze zademonstruje tobie to na przykładzie młodego copywritera który nie wie jak zacząć pisać swój tekst i nie ma pojęcia jak zacząć. Nie wie jakich ma użyć słów i jakie będą najbardziej odpowiednie do jego przekazu. Widzisz z pisanie jest tak, że nie potrzebnie postawiliśmy sobie pewna granice pomiędzy pisaniem a mówieniem. Otóż jest tak, ze bardzo ciekawym sposobem na tworzenie tekstów reklamowych jest po prostu nagrywanie tego co się moi na telefon. Copywriting jest jak zwyczajna rozmowa z klientem. Także weź po prostu do reki dyktafon i zaplanuj to i co chcesz powiedzieć swojemu klientowi. Siądź i spisz wszystko co chcesz mu powiedzieć. Następnie włącz dyktafon i zacznij mówić tak jakby on siedział naprzeciwko ciebie . nie przejmuj się jakimiś błędami czy tym ze powiesz coś nieskładnie. Po tym wszystkim po prostu odsłuchaj sobie to co powiedziałeś i zacznij przepisywać to wszystko na papier. Do głowy mogą przyjść ci niesamowite pomysły. Mówienie przychodzi nam po prostu łatwiej niż pisanie. Nie przejmujesz się tym i nie poprawiasz ciągle czegoś co już zrobiłeś. Jeżeli uznasz ze rozmawiasz z kolega to na pewno nie będziesz w żaden sposób zestresowany i będziesz mógł pozwolić sobie na mówienie z entuzjazmem w glosie.