Prowadzenie strony internetowej jest dzisiaj wyjątkowo ważnym zadaniem w każdym przedsiębiorstwie i trudno jest znaleźć chociaż jedną firmę, która nie traktowałaby poważnie tego zadania. Coraz częściej więc wykorzystuje się firmy zewnętrzne do tego, aby zaprojektowały, zbudowały a następnie odpowiednio zarządzały witryną internetową przedsiębiorstwa. Doświadczenie w projektowaniu to ważny atut, ale jeszcze ważniejsze jest w tym świecie umiejętne przewidywanie trendów i ich umieszczanie na swoim portalu. W świecie internetu błyskawicznie zmieniają się zainteresowania odbiorców, zmienia się język i tematyka najpopularniejszych wpisów w sieci. Śledzenie tych zmian wymagałoby zatrudnienia własnych informatyków, copywriterów oraz administratorów serwera, którzy razem dbaliby o wirtualną wizytówkę swojej firmy. Przekazanie tego zadania w ręce firm zewnętrznych ma spory sens także dlatego, że firmy te wyspecjalizowane są w szeregu najróżniejszych działań i przeważnie wykraczają daleko poza samo budowanie stron www klientom. Coraz ważniejsze jest promowanie tychże witryn, czyli zapewnianie im odpowiedniego poziomu widoczności w sieci. Aby skutecznie jednak witryny promować, potrzebna jest praca redaktorów i copywriterów, którzy dbają o to, aby strona żyła własnym życiem i była regularnie aktualizowana.