O zawodzie copywritera marzy wielu absolwentów studiów humanistycznych i osób interesujących się światem szeroko pojętej reklamy. Eksperci rynku pracy podkreślają, że zapotrzebowanie na dobrych copywriterów jest obecnie dość duże. Gdzie jednak tak naprawdę może pracować osoba pisząca teksty o charakterze sprzedażowym? Otóż możliwości jest dość dużo. Tą tradycyjną jest oczywiście etat w agencji reklamowej. Tutaj copywriting to przede wszystkim działania z zakresu tworzenie sloganów reklamowych dla klientów agencji oraz tworzenie scenariuszy spotów reklamowych. Chodzi zarówno o spoty radiowe, jak i reklamy emitowane w telewizji. Ale agencje reklamowe to wcale nie jedyne miejsce, gdzie pracę może znaleźć copywriter. Jakie jeszcze są możliwości? Otóż kolejnym miejscem są nowoczesne agencje interaktywne. Od tych tradycyjnych różnią się one tym, że zakresem ich działania jest marketing i reklama w sieci. Copywriterzy na potrzeby tego rodzaju firm piszą teksty na firmowe blogi, treść którą można wypełnić profile na znanych portalach społecznościowych czy treści na strony internetowe. Coraz częściej obecnie copywriterzy poszukiwani są także przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych. Tutaj chodzi zwłaszcza o teksty na firmowe zaplecza oraz te , które można umieścić w katalogach precli. Copywriterzy zatrudnienie często mogą jednak znaleźć także w firmach z rozmaitych branż, gdzie będą tworzyć teksty do newsletterów, mailingów, firmowych katalogów i rozmaitych ofert sprzedażowych.

Recommended Posts