Copywriterzy obecnie nie piszą tylko tekstów do reklam. Nośne slogany oraz scenariusze niebanalnych spotów, przestały bowiem być jedynymi tekstami sprzedażowymi, na które jest duże zapotrzebowanie. W ostatnich latach błyskawicznie rozwinęły się bowiem na przykład sklepy internetowe. Tego rodzaju firmy potrzebują zaś opisów produktów. Wprawdzie zwykle są zamieszczone zdjęcia asortymentu, ale i tak każdy oferowany produkt opatrzony jest krótszym czy nieco dłuższym opisem. Jak wiec powinny wyglądać profesjonalne opisy dla sklepu internetowego? Otóż ważną ich cechą jest unikatowość. Niektórzy właściciele tego rodzaju firm popełniają pewien podstawowy błąd. Chodzi o to, że zamieszczane są takie same treści. Zwykle brane są po prostu opisy pochodzące od producenta. Tego rodzaju praktyka nie jest oczywiście zabroniona, a producent nie oskarży swoich sprzedawców o plagiat. Jednak lepiej stworzyć unikalne opisy. Dzięki temu adres sklepu będzie lepiej widoczny w wyszukiwarkach. Warto także unikać podkreślania samych właściwości technicznych produktów. Zbyt techniczne opisy są tak naprawdę w stanie zniechęcić potencjalnych klientów, którzy niewiele z nich mogą po prostu zrozumieć. Warto więc stworzyć teksty typowo sprzedażowe. Oczywiście w każdy opis dane techniczne na przykład sprzedawanych urządzeń trzeba wpleść. Warto jednak ciekawie podkreślić zalety produktu i przekonać potencjalnego odbiorcę, dlaczego akurat ta konkretna rzecz może być mu potrzebna.

Recommended Posts