Aktualnie coraz ważniejsze jest dbanie o swój cyfrowy wizerunek i firmy coraz chętniej płacą zewnętrznym wykonawcom za odpowiednie usługi z tego zakresu. Oczywiście firmy zatrudniające więcej niż dziesięciu pracowników mogą w teorii pozwolić sobie na zatrudnienie dodatkowego informatyka, którego zadaniem byłoby tylko i wyłącznie opiekowanie się witryną przedsiębiorstwa. Nie jest jednak wcale pewne, że osoba z informatycznym wykształceniem byłaby w stanie odpowiednio zaprojektować witrynę, opiekować się nią od strony technicznej, graficznej ale przede wszystkim – merytorycznej. Dlatego tak ważne jest delegowanie takich zadań do firm zewnętrznych, które z powodzeniem mają w swoim składzie zarówno grafików, doświadczonych i utalentowanych projektantów a przede wszystkim informatyków, którzy będą w stanie w mgnieniu oka nanieść oczekiwane poprawki, nowe funkcje czy po prostu wprowadzić grafikę dostarczoną od zespołu artystycznego. W takich warunkach potrzebni są i copywriterzy, którzy odpowiadają w takich firmach za masowe tworzenie treści, która później trafia na stronę. Strony www można bowiem budować w jeden dzień, ale ich późniejsze rozwinięcie wymaga zdecydowanie większej uwagi i troski. Copywriting to zajęcie, którego nie powinno zlecać się ludziom pracującym wewnątrz organizacji. Stąd najpopularniejszy jest wybór firm zewnętrznych.