Copywriting powszechnie kojarzy się ze słowem pisanym. Chodzi tutaj o teksty sprzedażowe i hasła, które mają promować określone marki. Jednak tak naprawdę zawodowy copywriter powinien być elastyczny. Szczególnie obecnie, gdy branża ta ulega szybkiej metamorfozie, a copywriting rozszerza się na praktycznie wszystkie media. Osoby zajmujące się tworzeniem skutecznej treści o charakterze sprzedażowym często piszą scenariusze spotów reklamowych. Chodzi tutaj zarówno o spoty radiowe, jak i reklamy emitowane w telewizji. Oczywiście te dwie różne formy mają swoją specyfikę. W przypadku reklamy radiowej sam tekst jest szczególnie ważny. Przede wszystkim powinien on szybko wpadać w ucho, być łatwy do zapamiętania oraz przekonujący. W przypadku spotów telewizyjnych copywriter ma nieco ułatwione zadanie, ponieważ tutaj wspomagają go także obrazy. Scenariusz dobrej reklamy musi być oryginalny. Ale to jeszcze nie wystarczy, aby odnieść sukces. Reklama musi poruszać emocje potencjalnych odbiorców i być w miarę uniwersalna. Klienci agencji reklamowych w końcu swoje produkty często kierują w stronę szerokiej grupy docelowej. Copywriter powinien więc potrafić stworzyć koncepcję, która trafi do różnych grup wiekowych, zawodowych czy społecznych. Dodatkowo słowo musi tutaj znakomicie współgrać z obrazami. Scenariusz spotu powinien więc być opracowywany właśnie wraz z obrazem, który pojawi się w filmie reklamowym.

Recommended Posts