Oferty reklamowe przesyłane bezpośrednio na skrzynki pocztowe potencjalnych klientów są tradycyjną formą e-marketingu. Mailingi pojawiły się już kilkanaście lat temu. Obecnie jednak nasze prywatne skrzynki pocztowe zalewane są taką falą reklam, że często trafiają one od razu do kosza, a wśród wielu odbiorców zamiast zainteresowania budzą irytację. Czy zatem ten sposób promocji przestaje być skuteczny? Otóż kampania mailingowa może przynieść naprawdę dobre skutki. Jednak cała koncepcja musi być dobrze przemyślana, a przekaz reklamowy wysyłany na skrzyni odbiorców dobrze zredagowany. Zwykle redagowaniem takich treści zajmują się zawodowi copywriterzy. Na co więc zwrócić uwagę redagując mailingi? Otóż istotny jest już sam tytuł wiadomości oraz jej nadawca. Warto rozpocząć od nadawcy. Wysyłając takie treści reklamowe najlepiej wpisać jako nadawcę konkretną osobę. Może być to na przykład osoba odpowiedzialna w firmie za reklamę czy ktoś, kto zajmował się tworzeniem treści do mailingu. Odbiorcy do tego typu wiadomości podchodzą bowiem mniej sceptycznie. Kolejnym ważnym elementem jest tytuł maila. Tytuł wiadomości powinien zachęcać. Ważne jednak, aby nie był mylący, ponieważ taka sytuacja może jedynie zirytować odbiorcę, a nie zachęcić go do skorzystania z oferty. Jeśli zaś chodzi o samą treść przesyłanych wiadomości, to nie powinna ona mieć formy zbyt nachalnej reklamy. Wiadomość może mieć na przykład charakter informacyjny. Zaś sama promocja produktu czy oferty powinna być jedynie wpleciona w wartościową dla potencjalnego odbiorcy treść.