Zapewne już nie raz spotykałeś się z tekstami znanych copywriterów, którzy pisali o tym co jest najważniejsze w tekście reklamowym i bez czego taki tekst nie będzie skuteczny a przez to nasza pensja będzie również mała. Już tutaj musisz wiedzieć, że istnieje wiele poglądów na ten temat co jest najważniejsze w tekście reklamowym ale ty wiedz, że najważniejszym elementem każdego tekstu reklamowego jest tylko i wyłącznie nagłówek. Najczęściej to jedno krótkie zdanie. Kilkanaście a czasem nawet kilka tylko słów. Wiesz dlaczego jest on tak ważny i od niego tak naprawdę zależy tylko i wyłącznie to czy twoja reklama stanie się świetnym sprzedawcą czy może przez nią twoje reklamy znów trafią do kosza a produkt nie będzie się dobrze sprzedawał? Chodzi o to, ze jeżeli nagłówek jest dobry to i reklama zostanie przeczytana a jeżeli nagłówek nie będzie w żaden sposób interesujący to możesz się pożegnać ze swoim honorarium. Nagłówek to najważniejsza część każdej reklamy. Często nad nią copywriterzy spędzają najwięcej czasu. Mówi się, że stanowi on często siedemdziesiąt procent skuteczności reklamy a są i tacy którzy Pisza o tym, że o sile naszej reklamy napisany przez nas nagłówek stanowi aż 90% jej skuteczności. Pomijając kwestie procentowe warto się zastanowić nad tym ponieważ często jest tak, że napisanie nagłówka odkładamy na później albo często piszemy go w kilka minut czy kilkanaście minut. Czołowi copywriterzy nie zabierali się za tekst zanim nie wymyślili co najmniej 20 nagłówków do swojej oferty sprzedażowej. Pamiętaj aby nie zabierać się za pisanie swojego listu sprzedażowego zanim nie będziesz miał kilkunastu dobrze przemyślanych nagłówków.

Recommended Posts