Copywriting w ostatnim czasie na stałe wkroczył do sektora biznesowego. Powszechnie większości z nas copywriter kojarzy się z osobą tworzącą teksty do reklam. Czy jednak tak jest w praktyce? Czy copywriter wymyśla jedynie chwytliwe slogany reklamowe? Otóż jest to jedynie część prawdy. Rzeczywiście początki copywritingu związane były przede wszystkim z pisaniem haseł reklamowych oraz ewentualnie scenariuszy całych spotów. Obecnie jednak zakres owego zawodu znacznie się rozszerzył. Można więc powiedzieć, że dzisiejszy copywriter zajmuje się pisaniem tekstów użytkowych. Są to więc zarówno wspomniane już slogany czy teksty do reklam, jak i inne teksty o charakterze marketingowym. Copywriterzy zajmują się więc także pisaniem tak zwanych artykułów sponsorowanych, które pod płaszczykiem normalnego artykułu dziennikarskiego kryją ukrytą promocję konkretnego produktu, konkretnej marki czy nawet osoby. Kolejnym rodzajem tekstów copywriterskich są treści na firmowe strony internetowe. Obecnie bowiem niemal każda firma ma swoją witrynę, którą trzeba przecież wypełnić treścią. Dobre teksty na stronie powinny zachęcać do zakupu proponowanych produktów czy skorzystania z usług. Muszą więc mieć charakter marketingowy. Copywriterzy zajmują się także pisaniem opisów produktów dla popularnych obecnie sklepów internetowych. Kolejnym rodzajem treści tworzonych przez zawodowych copywriterów są także mailingi, newslettery, wpisy na firmowe blogi, scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych.

Recommended Posts