Dobre hasła reklamowe są w stanie wypromować niemal każdą markę. Wykorzystywane są zarówno przez firmy, które dopiero wchodzą na rynek, jak i przez znane przedsiębiorstwa, które na przykład promują nową linię produktów albo poszerzają swoją ofertę. W jaki sposób jednak stworzyć taki idealny slogan? Dobre hasło reklamowe powinno być tekstem perswazyjnym. Ale tutaj, aby przekonać klientów copywriter musi cały przekaz zawrzeć w kilku, góra kilkunastu, słowach. Jakimi zasadami kierować się przy tworzeniu haseł? Otóż specjaliści określają kilka cech, którymi powinno wyróżniać się hasło reklamowe. Przede wszystkim tego rodzaju tekst musi być zwięzły. Najlepsze slogany zwykle składają się zaledwie z jednego zdania. W przypadku polskiego rynku klasykiem jest już „Cukier krzepi”. Slogan ten został stworzony przed laty przez ojca polskiego reportażu Melchiora Wańkowicza, który w pewnym okresie swojej zawodowej ścieżki zajmował się także tworzeniem tekstów na potrzeby marketingowe. Kolejnym wyznacznikiem dobrego sloganu reklamowego jest oczywiście jego oryginalność. Wszelkie komunały i schematy nie są bowiem w cenie. Reklama ma się bowiem kojarzyć z konkretną marką, konkretnym produktem. Taki tekst ma być łatwy do zapamiętania. Ma także intrygować. Profesjonalni copywriterzy przekonują także, że slogany reklamowe powinny być wieloznaczne. Oczywiście tworząc tego rodzaju tekst warto także dokładnie określić grupę docelową, do której chcemy dotrzeć z konkretnym komunikatem perswazyjnym.

Recommended Posts