Zawód copywritera staje się w Polsce coraz popularniejszy. Z jednej strony wiąże się to z rozwojem reklamy, z drugiej zaś z zapotrzebowaniem na teksty sprzedażowe, które firmy umieszczają w Internecie. Jak wygląda jednak ścieżka zawodowa copywritera? Otóż wiele osób zastanawia się, jakie studia w tym wypadku najlepiej ukończyć. W praktyce jednak branża reklamowa jest dość specyficzna i kariera w tym sektorze nie zależy od profilu ukończonych studiów. Prawdą jest jednak, że dobry copywriter musi być kreatywny, błyskawicznie podejmować decyzje, mieć umiejętność szybkiego kojarzenia faktów. Z drugiej strony rozległa wiedza często okazuje się przydatna. Slogany reklamowe niejednokrotnie odnoszą się przecież do bieżących spraw społeczno-politycznych. Twórcy reklam często czerpią inspiracje także z dzieł sztuki. Dlatego copywriter musi mieć tak zwane szerokie horyzonty. Przydatne jest także bogate słownictwo. Chodzi tutaj jednak nie tylko o język literacki, ale także o potoczny, a nawet określenia zaczerpnięte z tak zwanych slangów. Osoby pracujące w zawodzie przyznają, że wszelkie studia humanistyczne są znacznym ułatwieniem, ponieważ dają copywriterowi dobry warsztat. Chodzi tutaj przede wszystkim o dziennikarstwo, socjologię i psychologię. Wbrew pozorom nie do końca zaś sprawdzają się absolwenci filologii polskiej, którzy mają doskonale opanowane zasady językowe, ale z drugiej strony do pisania tekstów mają podejście bardziej akademickie. Copywriterami mogą zostać także absolwenci wszelkich kierunków związanych z szeroko pojętą reklamą i marketingiem.

Recommended Posts