Copywriterzy zajmują się przede wszystkim pisaniem tekstów o charakterze perswazyjnym . Tworzone przez nich treści mają zachęcić do zakupu określonego towaru czy skorzystania z usług proponowanych przez konkretne firmy. W jaki sposób jednak tego rodzaju teksy sprzedażowe stworzyć? Otóż muszą one mieć swoją specyfikę. Pierwszym krokiem jest określenie grupy docelowej. Przykładowo określona firma swój produkt może kierować do wszystkich. W takim wypadku zwykle sprawdzi się oparcie kampanii na atrakcyjnej cenie. Gdy chcemy zaś sprzedać na przykład droższy towar, warto podkreślić w jego reklamie jego elitarny charakter. Klienci lubią bowiem poczucie, że kupują coś, co jest niedostępne dla innych. Kolejnym krokiem jest przyciągnięcie uwagi. W przypadku spotu reklamowego będzie to pojawiający się slogan. W przypadku tekstu sprzedażowego publikowanego w Internecie uwagę zwraca zaś przede wszystkim nagłówek. Tytuł może być nieco kontrowersyjny. Musi jednak jednoznacznie kojarzyć się z ofertą. Idealną sytuacja zachodzi wtedy, gdy nagłówek z jednej strony pokazuje najlepsze cechy produktu, z drugiej zaś porusza emocje odbiorcy. Pisząc teksty sprzedażowe, można odnieść się do stosowanej w dziennikarstwie zasady odwróconej piramidy. Podstawowe pytania, czyli co, kto, gdzie, kiedy, jak warto wzbogacić informacją za ile. Warto także zadbać o to, aby tekst sprzedażowy nie był typową reklamą, ponieważ współcześni odbiorcy do tego typu treści są przecież wyjątkowo negatywnie nastawieni.

Recommended Posts