Z wyszukiwarek internetowych korzystamy niemal wszyscy. To tutaj zwykle szukamy stron z potrzebnymi nam informacjami. Dlatego większość firm marzy o wysokiej pozycji w najbardziej popularnej wyszukiwarce, czyli Google. Stąd mogą przecież przyciągnąć nowych użytkowników. A każdy użytkownik strony może przecież zamienić się w potencjalnego klienta. Jednak, aby osiągnąć cel niezbędne jest odpowiednie zoptymalizowanie treści na firmowej witrynie. Teksty muszą bowiem nie tylko trafiać do użytkowników i mieć walory perswazyjne, ale i jednocześnie być przyjazne dla robotów wyszukiwarek. Tego rodzaju treści piszą seo copywriterzy. W jaki sposób jednak pisać teksty, które zostaną zaindeksowane przez wyszukiwarkę zgodnie z naszymi oczekiwaniami? Otóż tutaj znaczenie ma przede wszystkim nasycenie treści odpowiednią ilością konkretnych słów kluczowych. Ale to jeszcze nie wszystko. Dla wyszukiwarki bardzo ważne jest to, aby tekst na stronie internetowej był unikalny. Dlatego treści pisane zgodnie z wymogami branży seo muszą być unikatowe i świeże. Treści skopiowane chociażby w części z innych witryn nie wchodzą w grę. Oczywiście w przypadku, gdy są one przeznaczone na firmowe strony, muszą także posiadać wysoką wartość merytoryczną i być napisane ciekawym stylem. Jednak i tak najbardziej liczy się tutaj nasycenie wybranymi przez klienta słowami kluczowymi. Osoby piszące teksty dla seo muszą więc orientować się w jaki sposób rozmieścić słowa kluczowe czy jakie powinno być nasycenie nimi treści.