Copywriting jest kojarzony przede wszystkim z reklamą. To w tej branży bowiem po raz pierwszy pojawiło się zapotrzebowanie na teksty o charakterze sprzedażowym. Początkowo były to slogany, które miały pojawiać się w prasie i na plakatach. Potem dołączyły jeszcze inne nowe nośniki reklamy, gdzie również potrzebna była treść. Rozwój w branży jeszcze bardziej zwiększył zapotrzebowanie na dobre teksty sprzedażowe. Miały być one świeże, przekonujące i dopasowane do grupy docelowej. Miały zaskakiwać, intrygować i wpisywać się doskonale w emocje odbiorcy. Do haseł reklamowych szybko dołączyły treści do firmowych katalogów. Później na masową skalę zaczęto produkować spoty radiowe, następnie zaś telewizyjne. Copywriterzy współpracowali przy produkcji tego rodzaju reklam. Pisali scenariusze do spotów, wraz z dyrektorami artystycznymi dobierali do swoich tekstów obrazy. Konkurencja w branży reklamowej zaczęła rosnąć w błyskawicznym tempie. Dlatego teksty nie mogły już być przewidywalne. Aby ludzie kupili określony produkt czy zapamiętali konkretną markę przestały już wystarczać zachęty do zakupu. Od copywriterów zaczęto wymagać pisania twórczych tekstów o charakterze perswazyjnym. Musiały intrygować, odnosić się do zbiorowej świadomości odbiorców, do archetypów kultury albo do obecnej sytuacji społecznej. Pomysłowość stała się w reklamie na wagę złota zaś teksty copywriterskie zaczęto wykorzystywać w większości działań marketingowych.