Aby określić warsztat copywritera, warto uświadomić sobie na czym polega specyfika tej branży. Otóż branża reklamowa, w której działa zwykle copywriter jest wyjątkowo elastyczna. Sam copywriter z jednej strony jest autorem tekstów. Jednak tego rodzaju określenie nie oddaje tak naprawdę w pełni specyfiki tego zawodu. Przede wszystkim większość dzisiejszych copywriterów nie tylko pisze teksty. Często biorą oni także udział w planowaniu i wdrażaniu w życie całej kampanii reklamowej. Inną specyfikę ma także stworzenie sloganu, który na przykład ma pojawić się w gazetkach dla znanej sieci supermarketów, a zupełnie inną praca przy spotach radiowych czy telewizyjnych. Warsztatem copywritera jest słowo pisane. Copywriting w dużej mierze jest bowiem sztuką słowa. Jednak sama doskonała znajomość języka to za mało, aby być dobrym copywriterem. Warto uświadomić sobie, że warsztat copywritera jest o wiele szerszy. Oprócz słowa składa się na niego także wiedzą, którą copywriter musi posiadać. Chodzi tutaj o doskonałą znajomość zasad komunikacji masowej oraz przynajmniej podstawową wiedzę psychologiczną. W końcu copywriter musi potrafić określić grupę docelową, która może konkretny produkt kupić i dopasować język tworzonej reklamy do mentalności właśnie tego określonego odbiorcy. Musi także doskonale orientować się, jakie są kolejne etapy tworzenia reklamy – od briefu, gdzie określone są oczekiwania klienta aż do koncepcji i wdrożenie jej w życie.